Weer van start - Reisverslag uit Oud-Alblas, Nederland van André, Suzanne, Lotte en Mirthe Es - WaarBenJij.nu Weer van start - Reisverslag uit Oud-Alblas, Nederland van André, Suzanne, Lotte en Mirthe Es - WaarBenJij.nu

Weer van start

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg André, Suzanne, Lotte en Mirthe

23 April 2013 | Nederland, Oud-Alblas

Na 1 week vrij te zijn geweest gaat ons leven hier in Nederland weer van start. André naar kantoor, de meiden naar school en ik, ja, ik moet ook weer aan de slag; schoonmaken, wassen, strijken etc. ;-)

Gisteren was het Lotte haar eerste schooldag. Vol enthousiasme en dik ingepakt is ze naar school gegaan. Het zal wel flink wennen zijn voor haar hier op de dorpsschool, maar ze vindt het tot nu toe helemaal geweldig.
Ook Mirthe is vandaag voor het eerst naar de peuterspeelzaal geweest. Ze vond het helemaal leuk en was helemaal niet bang. Ze liep gewoon naar binnen alsof ze er al jaren kwam.

We hebben het wel erg koud hoor! Dikke dekens op de bedden en heerlijk de open haard aan. Het is erg wennen, helemaal aan het idee dat dit geen vakantie is.
De meiden moeten wennen aan de tijd dat het donker wordt. In Thailand is dat het gehele jaar bijna hetzelfde, 6 uur. Maar hier is het langer licht, dus Mirthe wil niet naar bed want het is nog licht! Wat doet mevrouwtje zodra we haar op bed hebben gelegd, ze klimt eruit en gaat heerlijk zitten spelen.
Ben zelf echt helemaal de weg kwijt in de supermarkt, en weet niet meer wat ik met welke groenten aan moet, en heb dus maar een grote zak rijst gekocht. Lotte en Mirthe helemaal blij, want drie dagen aardappel achter elkaar vonden ze helemaal niks (wij zelf ook niet).
Ook voor André is het wennen, weer aansluiten in de file naar Amersfoort, alhoewel deze een peulenschil zijn vergeleken met die in Bangkok, maar ok, daar werd hij gereden en kon dus werken in de auto.

Alles is dus weer wennen.